Kandidera gärna till poster och uppdrag | Sverigedemokraterna i Tjörn

Kandidera gärna till poster och uppdrag

Kandidera till Sveriges snabbast växande folkrörelse Sverigedemokraterna

Från och med den 1a april 2016 går det bra att skicka in sina kandidaturer inför såväl kyrkovalet 2017 som de allmänna valen 2018. Precis som tidigare år skickar man in en kandidatförsäkran, även kallad vandel, samt ett utdrag ur belastningsregistret. Notera dock att gamla handlingar från föregående val inte längre går att använda och att samtliga som önskar kandidera måste skicka in nya handlingar samt nytt utdrag ur belastningsregistret, oavsett om man är företrädare idag eller ej. Skicka in alla handlingar vid ett och samma tillfälle till Sverigedemokraterna Kandidatur, Box 2134, 103 14 Stockholm. Vid kandidatur till kyrkovalet ska även medlemsbevis från svenska kyrkan bifogas.

När respektive val sedan närmar sig kommer varje godkänd kandidat att behöva komplettera sin kandidatur med en så kallad kandidatförklaran, en för kyrkovalet och en till två för de allmänna valen (en för kommunal nivå och en för landsting/regionnivå).

Mer information finner du i Kandidathandlingar SD val 2017 – 2018. Vid eventuella frågor går det bra att kontakta antingen din kommun eller distriktsordförande eller valadministratör Lina Boy via adressen kandidera@sd.se.